duminică, 4 noiembrie 2012

Așteptare (Viața, antrenament pentru sine)

Un alt noiembrie, un alt an.
    Sunt ca într-o gară, așteptând un tren care să mă ducă acasă. Mă simt flămândă, murdară, înconjurată de oameni necunoscuți care se lovesc de mine pentru că le stau în cale. Îmi cer scuze de fiecare dată și mă strădui să-i feresc, însă același scenariu se repetă. Oriunde m-aș așeza, stau în drumul cuiva. Se întâmplă, probabil, pentru că nu îmi găsesc locul și nici nu cred că pot să-l aflu pe un peron, într-o gară sinistră, scufundată în ceață și în frig.
    Mă afund în gânduri ce-mi încleștează cugetul și mi-l mutilează. Ajung să fiu călăuzită de idei precare, neterminate, care poartă  stigmatul unei concepții lipsită de rafinament.
    Singurul meu avut este bagajul, care atârnă foarte greu. Nu am puterea să renunț la el și nici să-l fac mai ușor, pentru că-mi oferă o apertenență și un șezut sigur, în clipele mohorâte de așteptare.
    Și orice plecare, despărțire sau eșec se adună în mine  iar eu, cu aceleași gesturi ce țes o banală rutină, le împătur cu grijă și le adaug la greutatea ce-mi presează sufletul.
     Viața mea se derulează într-o continuă așteptare... a unei clipe în care voi fi acasă.